(: Don't judge me by past. I'm not a tomboy anymore and I'm not a lesbian :)

07 April 2015

Tuhan, kuatkan aku




Terbentang langit yang begitu luas
gelap lagi kelam
Ditemani bintang-bintang bertaburan
berkelip-kelipan cahayanya
Terbaring aku di situ
di atas lembut rumput nan hijau
Terbaring bebas
Bebas dari belenggu kesedihan
Bebas dari belenggu masalah

Ya!
Aku menangis
menangis semahuku
menangis sambil berbicara dengan Tuhanku
meminta kepadaNya Yang Maha Memahami
supaya memberi aku kekuatan
meminta kepadaNya Yang Maha Mendengar
supaya dengari tiap patah bicara aku
"Tuhan, berikan aku ketenangan, pinjamkan aku kekuatan 
dan kesabaran agar aku tabah dan kuat 
dalam mengharungi tiap ujian dariMu sepanjang hidupku. 
Aamiin"

No comments:

Post a Comment

Lepas baca tuu, tinggal2kanlah komen kat sini ye ^_^