(: Don't judge me by past. I'm not a tomboy anymore and I'm not a lesbian :)

27 April 2012

Kawan, Sahabat, Musuh

Kawan.., sahabat….  Musuh……

Mana satu yg korang nak? Kalo aku aku nk sahabat. Tp kalo dpt sumer lagi best.. Yela, sahabat nie kita boleh kongsi everything dengan dia. Baik yg suka mahupun duka. Tp tuu la. Sahabat nie susah sikit nk dapat. Mana ada org sanggup bersusah demi org lain kan? Kalo ada pun demi boyfie or girlfriend jer. Aku pun pernah ada sahabat. Tp sorg jer… Syamill… But he died when we were in standard 4.  He always make me smile, laugh and never make my tears drop down.


Sahabat,
Bertanya aku sendirian
Mengapa kau tinggalkan aku
Mengapa kau pergi tanpa ucapkan apa-apa
Sahabat
Semoga bertemu kita di syurga sana
insyaALLAH
 *gmbr shbt aku ilang.. :'(


Kawan…, senang jer nk cari. Begitu juga senang utk pergi. Bak kata org, kawan itu datang bila ketawa. Tp bila kita menangis, bayang dorang pun kita tak nampak. Aku pun ada kawan. Ramai?? Ramai kot, or mungkin jugak tak. Yela.., mungkin aku jer anggap dorang kwn, tp dorang?? Aku tak tau la… Cuma jujur aku katakan,dalam byk-II kwn, NurSyazira jer yg aku dpt rasakan ikhlas. Tuu yg hati aku katakan. Nursyazira… dia bukanlah ada slalu untuk aku., tp bila aku ada masalah, dia lah yg slalu nasihatkn aku. Bukan aku katakan yg lain tak ikhlas, tp hati aku tidak bisa berbicara tentang yg lain.  Ada sesetengah pulak aku rasakan dieorang cume kawan semata-mata kawan. Bila susah bru cari aku, bila senang langsung tak pernah igt yg dieorang ada kawan bernama Nadim… kadang-II rase sedih jugak hati nie. Kadang-II rase disisihkan. Haishhh…, perlu ker ada rase cmtuu dlm diri nie?????? Biarlah.., aku tiada hak utk mengarahkan mereka berkawan dgn aku. Cuma aku nk sgt bagitahu dieorang yg aku btol-II syg dieorang and ikhlas.

nie mgbr mse f5 2011


Kawan
Mungkin kau sayang
Mungkin kau benci
Apa pun perasaanmu terhadap aku
Aku tetap menyayangimu

Musuh! Hmmmmm.., I think no one needs enemy in their life right? Sape nk ada musuh? Kau?? Kau?? Dan kau??? Kalo kau nk, tuu hak kau. Tp aku taknak musuh! Cukup bg aku ada kawan, sahabat, teman but not enemy. Musuh nie kadang-II kita tau. Kadang-II tanpa sedar org tuu bermusuh dgn kita. Whatever it is, just make sure you love everyone around you and don’t hurt the others. Pernah dengar kn kalo kite syg org-II kt sekeliling kita, ramai yg akn syg kita. Same thing dgn benci. Tp benci nie bahaya tau. Kalo dh terlampau benci, boleh bawak berdendam. Kalau dh sampai berdendam, semestinya dh jd musuh. Kn? Kn? Kn? Aku ada musuh ke tak?? Korunk tanya aku?? Hurm.., aku taktau la ada ke tak. Sb jujur aku kata aku tak suka cari gaduh. Tp bila org nk cari gaduh ngan aku, at least aku sabar dulu. Tp bila dh tahap kesabaran aku tuu dh maksimum, aku pun akn jd org bodoh gak yg akn ikot bergaduh. Sb tuu ngan kes si F tuu aku mls nk amek kesah mase dia marah aku tiba-II, fitnah aku, then ckp-II psal benda yg aku tak buat. But Alhamdulillah, lastly kiteorg kawan smula and then I’ve told her everything psal ckp-II buruk yg dia buat tuu. And alasan dia tuu boleh diterima pakai. See dear?? Kesabaran tuu mmg diperlukan and kesabaran tuu ada hikmahnya.

Musuh
Siapa engkau
Dari mana engkau datang
Mengapa kau bermusuh dengan aku
Aku tak mahu ambil tahu
Cuma aku harapkan
Gelaran musuh antara kita bisa ditukar menjada kawan atau sahabat J


p/s : Hidup nie tak boleh sorg-II sb takda sape boleh hidup sorg diri

No comments:

Post a Comment

Lepas baca tuu, tinggal2kanlah komen kat sini ye ^_^