(: Don't judge me by past. I'm not a tomboy anymore and I'm not a lesbian :)

03 May 2012

Temuduga Jururawat USM II


Assalamualaikum...

Haissshhh, terasa mls nk update blog mlm nie. I'm too tired dear..:( Anyway, sblom aku panjat katil dan rebahkan kepala di bantal empuk ku, aku nk kongsi pengalaman baru aku. Of course psal temuduga yg aku post semalam tuu.Hari nie mmg aku sgt-2 mengantok =.= sb my m0m kejutkan pukul 6 pagi lagi. Padahal nk pegi temuduga pkul 9 and rancang nk turun dari rumah pkul 7.30/8.00 tepat. Tp ma aku tuu mmg kalut.. So, mase sampai kt USM tuu aku and shakirah letih giler cari tempat pendaftaran temuduga tuuu. Al-maklum lahh, hari nie ada 4 lokasi temuduga pada tempat yg sama tp berlainan course. Smpai melecet kakiku sebab tak biasa pakai kasut perempuan tambah-2 lagi yg bertumit + bermuncung halus kt hujung jari. Sakit doe !! Sumpah aku tak nak pakai kasut pompuan yg mcm tuu. Menyeksa diri sendiri.

Okey, start with my interview. Aku msuk bilik temuduga pkul 10 am then kluar pkul 10.45 am. Lama kn??? A'a, mmg lama. Aku yg tak pernah duduk diam atas kerusi, tiba-2 jd pompuan melayu terakhir pulakk.. First, perkenalkan diri, then tnya aku nape minat jd nurse. So, kelentong laa sebab TAK MINAT langsung wa cakap sama lu !!! Then, the other one interviewer asked me to speaking with her. She ask me bout first aid and what club I'd join in school. She also asked me what I've learned in PBSM. Dgn tergagap-2 nya aku menjawab bla bla and bla. Lpas tuu, yg laki lak soal psal demam denggi. Actually,lpe nk gtau sebenarnya 4 org skali masuk dlm bilik tuu. So, mase penemuduga tuu tanya org sebelah aku psal ubt yg taruk dlm telaga utk matikan pulpa, org tuu dpt jwb tp salah . Dia kate msukkan garam,. Act, aku terkejut gak sb tak pernah dgr garam bolhe mampuskan pulpa. So, dia past the questins to me and i answer " ubt gegat". Org tuu kata salah, so aku pertahankan jwpn aku. aku kata dekat plastik mmg tulis ubat gegat. Penemuduga tak puast hati so dia tanya nama saintifik . Aku pun dgn lurus bendul jwb tak tahu. hehe... Last-2, tiba lahh saat yg ku nanti-nanti kan.. Saat utk keluar dr bilik tuu yg membuatkan pndi kencing aku penuh. HAHA .... Masa nk kluar tuu salam dulu. Then dia org kata, insyaALLAH pertengahan bulan 5 dpt tau keputusan. :)

That's all citer yg tak menarik langsung bagi aku tp aku nk kongsi gax dengan korunk sumer...

p/s : bila hadiri temuduga, do preparation and have faith in yourself. Jwb dengan yakin and berani. Kena tegas.

No comments:

Post a Comment

Lepas baca tuu, tinggal2kanlah komen kat sini ye ^_^