(: Don't judge me by past. I'm not a tomboy anymore and I'm not a lesbian :)

02 May 2012

Temuduga Jururawat USM

mf, gmbr nurse nie tak sopan.ehehhehe

Assalamualaikum..

Hi everyone.. What are you doing? Hah? Doing nothing? So....... you have time to read my blog right? Firstly, thanks to those who always following my blog. I'm really happy coz my traffic will going up. =)

Kawan-II, esok, aku ada temuduga utk jururawat. Actually, aku mmg dh dpt matrikulasi Penang utk program 1 tahun, but aku tetap nk pergi temuduga jururawat tuu. Aku nk rasakan sendiri situasi semasa temuduga. At least, nanti aku nk dptkan kerja, takde lah aku rasa gugup sgt kn sb dh terbiasa hadiri temuduga. Kata org, alah bisa tegal biasa... Cewahh, nadim start guna peribahasa laa pulakk..

Actually, aku berdebar sangat-2 sebab this is my first time going for interview. So, i've to prepare myself with some knowledge about latest disease issues. I think I just like a student again b'coz I've to read  my biology book to remember about the function of our organs. Then, I've to remember the name of Malaysian Minister of Health, YB Datuk Sri Liow Tiong Lai.. Honestly, this is first time I heard his name. After that, I've to practise how to answer the questions with convidence. Aku sebenarnya mmg tak blh nk berhadapan dgn org yg aku tak kenal, and susah nk bercakap dgn org. So, nie peluang aku utk bljr bercakap dgn org yg aku tak pernah kenal, even berselisih bahu sekalipun. Nak tau pe yg aku buat 2, 3 hari ini?? Aku practise larrr!!! Tadi dh ckp..

Nie soklan-2 yg sering ditanya apabila temuduga jururawat dijalankan.
  1. I've search myself about the latest issues of diseases.
  2. I've search what the differences between hospital and clinic?
  3. Searching the task of nurse (U29)
  4. Why i want to be a nurse ?
Selain dari yg atas, ada org bagitahu aku utk bersedia dengan soalan-2 ttg diri sendiri . Contoh, ape yg menarik ttg diri anda? So, jwb lahh.., brani ke, penakut ke, malas ke. Anything special bout u.
Oleh dengan itu [ ayt skema BM ] .., aku harapkan doa dari korunk semua supaya esok berjalan dengan lancar dan aku punya keyakinan diri utk menjawab segala soalan yg ditanya.Ok dear. bubye.

p/s : kerja nurse tak hina dan bukan nya takda darjat ok? Jgn nk hina bdk-2 nurse walaupun aku bukan bdk nurse.

No comments:

Post a Comment

Lepas baca tuu, tinggal2kanlah komen kat sini ye ^_^